Harmonieorkest

In het harmonieorkest zitten de meest geroutineerde muzikanten. Deze muzikanten spelen met veel plezier en enthousiasme in het harmonieorkest. Jaarlijks geeft het orkest concerten, waarvan het Nieuwjaarsconcert het meest bekende is. Harmonie De Goede Hoop bij de concertwedstrijden uit in de tweede divisie. Het harmonieorkest staat onder leiding van Martijn Pepels. Het repertoire bestaat uit muziekstukken die technisch een behoorlijke moeilijkheidsgraad hebben, maar die voor het publiek toch aangenaam zijn om te beluisteren.

Repetitie

Dinsdag 20.00-22.30

café/zaal Bij van Dijk

Martijn Pepels

Het harmonieorkest staat sinds

2016 onder leiding van

Martijn Pepels

Opleiding
Martijn Pepels (1978) begon zijn professionele muzikale loopbaan in 1998 aan het Conservatorium te Maastricht. Hij studeerde Slagwerk bij Pieter Janssen en Werner Otten. Daarna volgde hij een opleiding HBO Music Management aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Deze studie rondde hij in 2003 succesvol af. In diezelfde periode studeerde hij op privé basis HaFa- Directie bij Fried Dobbelstein. In 2004 ging Martijn HaFa-Directie studeren aan het Conservatorium Maastricht, waar hij een opleiding genoot bij Jan Cober.
In 2008 startte Martijn een Masteropleiding HaFa-Directie aan het Conservatorium in Maastricht bij Dhr. Jan Cober. Deze studie sloot hij in 2010 succesvol af met een uitvoering met het harmonieorkest ‘Musique Militaire Grand-Ducale’ uit Luxemburg. In het kader van deze master-opleiding volgde Martijn ook lessen bij Jan van der Roost en Lucas Vis.
Naast de bovenstaande opleiding neemt en nam Martijn nog lessen bij Jan Stulen, Enrico Delamboye en Theo Wolters.

Masterclasses
Martijn doorliep diverse masterclasses, onder andere bij het Royal Northern College of Music uit Manchester o.l.v. James Gourlay, bij het Rundfunk Blasorchester Leipzig en bij de Bläserakademie Sachsen o.l.v. Jan Cober. In 2009 nam hij deel aan een masterclass van het ‘Danube Symphony Orchestra’ te Boedapest. In 2012, 2013 en 2014 nam hij deel aan een masterclass van het ’MÁV Symphony Orchestra’, eveneens te Boedapest. Hierbij won hij in 2014 de tweede prijs.
In april 2015 nam hij deel aan een Masterclass gegeven door Dhr. Cristian Orosanu en zijn 'Kamerata Kronstadt' te Brasov, Roemenië.

Ervaring
Gedurende het seizoen 2009-2010 was Martijn muzikaal leider van het Koperensemble van het Conservatorium Maastricht. Tevens was hij gastdirigent bij de ‘Banda de musica de Pontevedra’ in Galicië, Spanje. In 2010, 2011 en 2012 had Martijn de muzikale leiding over het Zomerorkest Nederland. In seizoen 2015/2016 was hij gastdirigent bij Groninger Studenten Orkest Mira. Zeer regelmatig fungeert hij als gastdirigent en / of repetitor bij diverse orkesten. Momenteel heeft Martijn een aantal orkesten ‘vast’ onder zijn hoede, te weten: fanfare St. Caecilia Guttecoven, fanfare St. Caecilia Spaubeek, het Valkenswaards Kamerorkest en natuurlijk harmonie De Goede Hoop uit Aarle-Rixtel.